Realizace výstavby objektu centra zábavy pro rodiny s dětmi na pozemcích č. 119 a 120 vídeňského parku Prater.
Projekt, jehož autorem je ATRIOS architects s.r.o., předpokládá dvoupodlažní budovu nepravidelného půdorysu a maximálně využívá specifické parcely, ohraničené stezkami a chodníky pro návštěvníky parku. Montovaný objekt, který zahrnuje vnější schodiště i terasy a jehož fasáda bude opatřena „polepem“ tak, aby vizuálně imitoval nádražní budovu, se stane novou atrakcí oblíbeného místa odpočinku a relaxace obyvatel a návštěvníků Vídně ještě v tomto roce.
Zbylé části pozemku budou využity pro venkovní vyžití návštěvníků. Mimo lavičky a posezení ve stínu stromů, půjde především o dětské hřiště s prolézačkami a vnější modelové kolejiště o rozloze 120 čtverečních metrů
s modely v měřítku 0 (1:45).
Postup výstavby
- Vydáno stavební povolení
- Byl dokončen tendr na generálního dodavatele
- Byla uzavřena smlouva na výstavbu se společností Julier Bau GmbH, Wien
- 23. 9. 2019 předáno staveniště
- Slavnostní poklepání na základní kámen proběhlo dne 31. 10. 2019
Základní parametry objektu
- Rozloha: 1871,3 m2
- Délka přední části: 63 m
- Stavební výška: 14 m
Invalid Displayed Gallery
vizualizace © ATRIOS GROUP
V souladu s doporučeními vedení parku Prater i městské části, bude fasáda objektu opatřena vrstvou fólie s potiskem. Vzhledem k tomu, že tento prvek projde ještě připomínkovým řízením odborné komise, nemusí konečné provedení nutně odpovídat ukázkové vizualizaci.
Objekt bude obsahovat vnitřní mezipatro s kancelářskými prostory
Přízemní budovy nabídne potřebný servis pro návštěvníky expozice, tedy pokladnu, prodejnu upomínkových předmětů, kavárnu, šatny, sociální zázemí, ale také první atrakce expozice. Tím jsou míněny funkční simulátory skutečných rakouských dopravních prostředků (tramvaj E1 od Wiener Linien již máme a v současnosti ji upravují u našeho partnera pro daný účel). Mimo simulátory bude v přízemí také funkční model letiště Schwechat a velký vnitřní dětský koutek.
Největším „tahákem“ expozice ale bude samozřejmě obrovské modelové kolejiště s plochou 1.000 m2. Bude umístěno ve druhém podlaží objektu a jak ilustruje skica, co v kolejišti budeme stavět a kde, je již dáno. Postavit tak obrovské kolejiště je ale úkol na několik let, a proto se (tak jako všechna ostatní velká kolejiště) bude stavět a návštěvníkům prezentovat postupně, během 4 – 5 let.
Provoz bude zahájen s kolejištěm o rozloze cca 200 čtverečních metrů a to zachytí modelové zpracování města, resp. spolkové země Vídeň a malé části Severních Rakous.
Průběh stavby: